Tuesday, February 14, 2012

Berhati-Hatilah Dengan Skim Pelaburan Emas

Siapa yang tidak tertarik dengan pulangan 3% sebulan atau 36% setahun kan? Itulah janji yang ditawarkan oleh pelaburan skim emas. Namun, tindakan tersebut sudah dihidu oleh Bank Negara Malaysia (BNM). Syarikat skim ini tidak didaftarkan secara sah! Habis duit pelabur-pelabur lebur begitu sahaja. Apa yang menyedihkan, kebanyakkan yang terlibat adalah golongan yang berpendapatan sederhana dan rendah. Al-Hasil, inilah akibat dan risiko yang perlu ditelan walaupun terlalu amat pahit untuk ditelan. Kenapa perlu meyerahkan duit anda untuk diuruskan oleh orang lain yang anda sendiri tidak pasti akan statusnya? Jadi, apakah cara untuk mengurangkan RISIKO?

Ada! 
Simpan emas perak fizikal!

Pelaburan ini lebih selamat kerana anda beli emas dapat emas ditangan. Anda boleh pegang, sentuh, raba, ramas, rasa berat dan auranya sendiri! Emas di depan mata anda! Bukan beli emas, anda dapat buku! Bukan anda dapat kertas! Kenaikannya tidak sehebat skim pelaburan emas tapi 1 tahun emas boleh pergi 25.40%. Tolak inflasi 5% berbaki lagi 20.40% lagi. Banyak lagi. Gambar di bawah adalah buktinya :

 Simpan lagi lama, lagi tinggi kenaikannya : 5 tahun = 124.14%! Walaupun harga emas mengalami kejatuhan selepas 6 bulan tapi ia boleh cover lagi untuk 6 bulan berikutnya! Hasil emas boleh lihat sekurang-kurangnya 1 tahun dan ke atas.


Bagaimana pula dengan perak? Untuk 6 bulan, harga perak mengalami kejatuhan yang agak tinggi. Perak sesuai untuk simpanan jangka masa panjang sehingga 5 tahun. 

Turun atau jatuh harga emas perak, anda tak perlu risau sebab barang ada di tangan anda. Sedikit sebanyak anda tidak hilang semuanya (total lost) seperti di dalam pelaburan skim emas. Namun, kejatuhan harga emas perak tidaklah lama, memandangkan sandaran emas perak itu terikat kepada mata wang kertas. Selagi mana duit kertas terus dicetak tanpa disandarkan nilai emas, selagi itulah harga emas bakal melambung tinggi! Insyaallah!

Jadi, bagaimana nak dapatkan emas fizikal? Kami ada penyelesaiannya. Kepakaran kami ialah membimbing anda pelaburan emas perak fizikal dengan lebih jelas dan bermatlamat. Kepakaran lain kami juga, menjual dan membeli emas fizikal yang anda dapat di tangan. Bertindaklah menyimpan emas sekarang! Hubungi 013-2955679 untuk mendapatkan info, maklumat serta pencerahan mengenai apa yang tidak jelas secara PERCUMA! :)




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...