Saturday, January 8, 2011

Syukur Ya Rabb..


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca blog aku samada yg aktif dan silent reader.Semoga dengan secebis ilmu dan pengalaman yang aku ada ini,bolehlah aku kongsikan kepada korang semua. Selamat datang 2011! Semua orang tersangat gembira menyambutmu.Sehinggakan sanggup datang ke KL untuk count down bersama-sama.Macam-macam da..Disebalik kegembiraan kita,janganlah kita lupa akan mereka yg menimpa musibah seperti mangsa banjir di negeri Kelantan,Terengganu dan Pahang.Bersama-samalah kita berdoa kepada Allah s.w.t agar paras air menurun dengan cepat..Amin ya rabbal alamin..

Aku sangat bersyukur padaMu Ya Allah yg memberi rezeki kepadaku..Alhamdulillah,loan rumah aku sudah lulus oleh pihak bank.Kemudian jumpa orang bank untuk menandatangani surat offer dari bank.Tak lama lepas tu,aku pergi Bandar Puteri untuk proses guaman.Banyak ribu jugak untuk kos nih..Adalah dalam RM3,400..Kalau nak ikutkan,aku mana layak nak wat pinjaman rumah nih..hehe..tapi,macam mana aku lepas?? Nak tau?? Sebabnya,aku join vanture dengan kakak aku,Nur Sa'adah Abu Hasan..Dialah yg back-up aku tuk lepaskan loan aku tuh..

Last2,loan approve! Alhamdulillah...dapat gak beli rumah di Seri Angkasa di syeksyen 28(bukan seksyen 27,silap daa)...Pertama sekali apa yg bermain di kepala otak aku ialah :

  1. Mampukah aku nak beli rumah? Beli rumah bukan boleh wat main-main..makan banyak ribu jugak tuh!
  2. Lecehlah beli rumah nih,banyak sangat prosesnya..
  3. Gaji aku ciput je..boleh ke?
  4. Sewa sapa nak bayor? Hutang rumah makan berpuluh tahun!
Kesemua itu adalah tanggapan negatif aku sebelum aku melibatkan diri dalam bidang harta tanah.Korang jugak macam tu jugak kan? Tapi ingat,setiap apa yg kita buat,ada kelebihan dan kekurangannya..Emas ada kelebihannya dan kekurangannya..begitu juga rumah.Ada kurang dan lebihnya..Jadinya,4 perkara negatif di atas ada penyelesaiannya yakni :

  1. Yup! Beli rumah bukan boleh wat main2 woo..silap langkah,merana kita nanti.Pastikan kita memilih lokasi!,lokasi! dan lokasi! Ianya penting! wat jengukkan terlebih dahulu..ada potensi atau tidak lokasi tersebut,cukup tak kemudahan asas yg ada dan lain2.Pandai pilih lokasi,pasti menguntungkan!
  2. Itu sudah semestinya! Beli rumah ni bukan macam beli baju dan seluar.Beli hari nih,dapat hari nih..Ianya banyak proses yg perlu dilaksanakan..
  3. Kalo ciput,boleh buat loan atas dua nama.Insyaallah berhasil..
  4. Bagi yg minat untuk wat invest dalam rumah,boleh saja disewakan kepada orang lain..Tiap2 bulan penyewa yg bayarkan.Kita boleh dapat lagi duit lebihan walaupun kita tido,makan,bercuti,mahupun sakit sekalipun dll..hehe..tu yg mahal tuh! Pasif income katakan..

Pastikan segala apa yg kita buat perlulah berfikiran positif


Ayuh mulakan menyimpan aset dari sekarang tanpa berlengah masa lagi.Aset merupakan sesuatu benda yg nilainya akan naik pada masa depan.Jadi,menyimpan emas juga adalah sebahagian aset-aset yg ada di Mlaysia.Jika anda berminat tentang emas,bolehlah hubungi saya di talian 013-2955479 @ 017-6323800.






























2 comments:

  1. Alhamdulillah.. tahniah hafiz atas pelaburan hartanah. Tahniah kembali sbb dpt below market value.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah A.Cah..Terima kasih A.Cah.Semua ni pun,atas tunjuk ajar dan tawaran A.Cah jua.Dapat duit lebihan tu,boleh cari lg 1 rumah..hihi..kumpul aset dari liabiliti

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...