Wednesday, December 8, 2010

Salam Maal Hijrah

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada anda semua.Semoga anda ceria-ceria selalu.Tidak terlewat untuk aku ucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru Islam,1432 Hijrah kepada anda semua.Semoga kita berhijrah dari kurang baik kepada yang baik,yang baik kepada yang lebih baik.Begitulah seterusnya.Sedar tak sedar,umur kita semakin meningkat setiap tahun.

Pernahkah kita memikirkan apakah yang semakin jauh dan semakin dekat dengan kita?Ya,betul jawapan anda.Masa semakin lama semakin jauh dengan kita manakala MATI itu sudah semestinya semakin hampir dengan kita.Oleh itu,bersama-samalah kita mempersiapkan diri untuk disana.Jadikan di dunia ini,sebagai tempai kita berkebun dan mendapat hasil serta pulangan kita di akhirat kelak.

Salam Ma'al hijrah semua =D

Pada 3,4,5 Disember baru-baru ni,Mak Busu aku yaitu Makcik bongsu sebelah arwah ayah aku di Negeri Sembilan Darul Khusus, telah selamat dinikahi oleh seorang lelaki pilihan hatinya dari nogori Melako Bandaraya Bersejarah.Kemudian disusuli pula kenduri kahwinnya pada hari Ahad.Meriah juga perkahwinan orang kg disana.hehe..seronot beb!

Bergambor dongan pengantin dan sedara-mara yg lain =D

Kebetulan masa aku duduk melihat kerenah tetamu-tetamu yg hadir,datang seorang makcik yg jugak sedara-mara aku yg nak jual rantai leher jenis emas paun yakni berketulenan 835.Alhamdulillah,sambil-sambil datang sini,dapat rezeki daripadaNya..Syukur =)


Hayatilah doa awal dan akhir tahun=D

Alhamdulillah,pada Isnin malamnya,aku dengar tazkirah mengenai kupasan lebih lanjut apa itu HIJRAH.Bila aku dengar tazkirah tu,timbul rasa semangat untuk tahun baru ni.Aku pasangkan niat baru dan impian yg perlu dilaksanakan.Apa yg penting,kita perlu ada target! Jadi,apa target anda untuk tahun baru ini? Nak jadi pengedar emas ditempat anda sendiri? Boleh! tiada masalah! Amat dialu-alukan. Hubungi aku di talian 013-2955679 / 017-6323800 =)




















No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...